Announcement

Collapse
No announcement yet.

mig is to easy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mig is to easy

mig is so simple, so point and click, that I cant do it at all. I have a 220 AC/DC box and can do thick, thin, vertical, flat, over head . . .
    And to be quite frank I like being a stick burner, but I need to learn mig in order to do some thin aluminum without paying 3,000 for a tig machine and some thin stainless steel with out some fancy wire feeding nonsence. I have tried a 95 amp century on thin steel and HATED it. I have also tried a MM135 amp on 18 GA steel, PROPERLY SET BY AN EXPERT and also HATED IT. Mig just seems so cold and un-bondish.
    Can any one tell me what the **** is going on here and why I hate mig so much,even though I like the idea of the quickness of it.

Be safe

"cold and un-bondish" ??

Two most common grips I have heard are:
    1. having a hard time seeing past the nozzle and thru the smoke of gas-less wire.
    2. ability to cold lap and make really bad joints that don't "look" all that bad to a causual glance.

But I still like it.
    Bob

Comment

TWELL.......PERHAPS IT IS TECHNIQUE, MM135 REQUIRES A LITTLE MORE FINESS AS IT HAS INFINATE WIRE FEED SPEED CONTROL AND INFINATE VOLTAGE CONTROL. ADJUSTED BY AN EXPERT, WELL MOST PEOPLE DON'T MIG WELD AT THE SAME WIRE FEED SPEED RATE OR SOME LIKE TO ADJUST TO THE SOUND OF THE ARC (SOME SAY SIMILAR TO BACON FRYING). ONE OF MY BROTHER'S IS LEFT HANDED AND NO ONE CAN WELD AT HIS SETTINGS..........WE JUST CALL HIM THE ODD BALL (WHICH USUALLY ANGERS HIM)...... BUT YOU HALFT TO FIND YOUR COMFORT ZONE....... ARE YOU USEING THE SAME DARK LENSE YOU USED FOR STICK WELDING, TRY A LIGHTER LENSE YOU MIGHT BE ABLE TO SEE BETTER.......
      TELL (US) WHAT SIZE WIRE YOUR USEING AND THE KINDA GAS AND WE WILL SEE IF WE CAN HELP.......... MIG WELDING IS THE EASIEST OF ALL TO LEARN AND SHOULD NOT BE AN AGERVATION TO YOU........... 95 AMP CENTURY MACHINE HAVE TAPPED SETTING ON IT OR INFINATE CONTROL...........LET US KNOW WE WILL TRY TO HELP AND KEEP YOU AND EVERYONE ELSE..........SAFE....ROCK
      [email protected]

Comment

As I remember it, going from stick to MIG is a whole new ball game. As TWELL describes it, that's just what I thought, too. However perseverance and practice will make you a believer. MIG DOESN"T look like stick...you have to accept that...then practice.

Comment

MIG doesn't look like stick...

That's the problem in a nutshell.

Comment

Working...
          X